Vistas de página en total

sábado, 15 de agosto de 2020

CRITS DE SILENCI ANTICIPO LLIBRE POEMES EN CATALÁ

 

 

 

 

 

 

CRITS DE SILENCI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un crit de silenci

en el petit pays

del payés

pays de muntanyas

pays vell

pays fronterer

¡Ay pays,pays,pays!

80 anys de silenci

de crits de silenci

sepultats en las tevas muntanyas

qui vulls diu el príncep epíscopal

con el seu silenci en la seu dÚrgell

amb su silenci

bisbe botxí

dels emigrants del nazisme

ara,

      sól vull diu

las paraulas de Gustavo Adolfo Bequer

en vostra llingua

 qui sóls se quedan els morts

 

per el amor de Deú qui sóls

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Palau del somni

Dels difunts

Del principat

Dels sepultats de Sefarad

Mi Joc de la paraula

Com un foc en el cor

Oh Palau del somni I la cendra

Del rei,

Tronant

I coix

Oh seva magestad

Del principat

Pesigollas a les mortes

De Sefarad

Ascolta meva espanya, meu Portugal, meva Andorra

El nostre Gibraltar

OH andorra de las andorras

Por moltes anys per pocs temps

En el meu cor

Foc de paraula

En el cos

De a quest coix,

Rei d'eternitat

Per un second la veu vella de la muntanya

En la meva entranya

Per un instant

La aeterna veu de la muntanya

I en la eternitat de la llunyana muntanya

On el manyo

Vull resucitat

Mortes del principal germana

Vella y jové

De la vita a la morte

Fa un instant

Fa una eternitat

Ho sapigues, I es profecía

La nova canco de un manyo

Qui Vull resucitar el judeocatala

 

Qui aprengut la llingua

De la má de deu

Dels petos, els verses, el carrers

Y la mare de Deu

Nostra dona de meritxell

i no Est batet

12/7/2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MES DRET AL VOT

Com est pot

qui govern espot?

les he de diu la raó

per qui en el petit pays

els traballaors no tinc llibertad

el luso no tinc dret al vot

etern traballaor de fraònics edificis

va a bastir

enfarfec per el govern

qui no te dona el mé importants del drets

per una democraci

 

encara me pregunt

com est pot

qui govern espot?

Orgull porroncho i charnego

en aquests cuatre mots de justici i llibertat

ara encara me pregun cóm est possible

cóm est pot

qui govern espot?

Avui la lluita

Demá el nostres drets de llibertad

de puc escollir els nostres governants

Més a día de avui

me pregunt cóm est possible, cóm est pot

qui govern espot?

ara est la hora

de diu prou ja

qui mai ha de governant

qual no dona llibertat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tots les difunts sepultat sota de la neu de la muntanya que mai visc sefarad

La veu vella

Del lloc

Est un joc de foc en el cos i el cor

Per la maldat de la actual crueltat de la potestat del principat

Perque lliures ella y la seva germana catalunya lliures de maldat y lliures de veritat lliure jo tu y les mortes del principat

La seva veu vella es mi nova veu

Troba a la pau i el amor

Mort quina mort mort quina mort mort quina mort

I jo coix et bosch oi seva vella veu olvidat sota la neu

De la raza de christ

Les juich mortes en la muntanya

Qui habrian tornat a poblar montjuich en barcelona

Trist cont malt contat

No de la meva espanya

Sino de nostra sefarad

Jo vulguis lliures

Hommes lliures

No de paraula sino amb veritat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALTRA ANDORRA ES POT

💙💛❤

TOT ES POT

ALTRA ANDORRA TAMBÉ

LA NOVA TINC QUI SER VELLA

SOM UN PAYS NO UN PRODUCTE

TOT ES POT

I ALTRA ANDORRA ES POT

LO DIU SIN POR EL DONOSO

QUI DONA LES VERSES

A LAS GENS DEL PRINCIPAT

A LAS GENS DEL PETIT GRAND PAYS

AMB LA FORÇA DE UN PETOT

A LES NOIS i LES NOIAS

LES ISARDS i LES GRANDALLAS

I LES AIGUAS DE LES VALIRAS

A LES MORTES SEPULTATS

80 ANYS SOTA LA NEU DE LA MUNTANYA

AMB LA FORÇA DE LA SANG DEL COR

ANDORRA ES DE COLEUR

AMB EL COR DE TOTS

ELS ANDORRANSELS LLUSOS

ELS ESPANYOLES I FRANÇESOS

MES DRET AL VOT

TOT JUNS

AMB EL COR EN LA CANÇÓ

TOTES PODEM TOT

SIN POR

ALTRA ANDORRA ES POT

BAXEIX A LA CARRER I DIU-LO EN ALTA VEU

TOT ES POT

TAMBÉ, GARAIBÉ

ALTRA, ALTRA ANDORRA ES POT

ES POT ALTRA ANDORRA

I EL MOMENT ES AHORA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AL GALOP DEL VENT

mussols en la neu

Vaig a peu amb malaltia

Per amb esglai els jews

Miraben els ulls del mussol

Pardalets amb diamants

Els pastorets vulls guanyar dinerets

Y el mussol les asguardaba el silenci

El pitjor de els silencis de sefarad

El rey captaire, en altra ciutat

Tinc fred y possa la capa y el barret qui no tinc

Crida la veu como en la tonada

De raimon

Jo vinc de un silenci

Que crida auxili justicie et veritat

Jo soc el qui soc

Aixi est la veu de elohim

Parla en una llingua que no est meva

Per se parla en las muntanyas

Y grands els ulls del mussol

Diu tot diu tot sin diu res

Com es aixo

El botxi de pardalets es el mussol

Els pardalets jogan a la coudineta

Escriure amb cuatre mots o paraulas

Que tinc en el cor

En el cos

En el silenci m' vaig a peu

Arrivare a la pau de SEFARAD

La meva mare, el meu pare

Els poets de la medina albaida

No entents estes mots

Quina vivint els arabs

Con seu castell de la aljaferia

El meu poema fins aixi arribo

Diu sol ja AMÉN

Despres de traduixir la pell de brau

Est meu obligacio treballar

Per el meu pays IBERIA SEFARAD

els verses

En la avinguda pablo gargallo

Volants el cels de SEFARAD

Estessa pell

Mai tornara el mussol a asguardar el silenci

Dels pastorets y veguers

Guanyar diner guanyar dinerets

Y la veritat jo diu en el cor la trobaras

Meu crit en el desert Terra de ferradurras

Al cavall flac de quixote

Est verse per rocinante

Al galop del vent

F. Julio Donoso

 

 

 

 

 

 

 

 

PARDALETS

Els pardalets

De la Seu d´Urgell volants els cels

A bora de la muntanya

Tronat, coix et Bosch ara tinc un diccionari de cátala

Asguardo algunes paraulas

Altras me las ensenyo la a mestra, la actriu, la noia, la donassa

A bora de la muntanya

Ara vols haber estat a pardal

Et volar darrera on la actriu estat

Visc absent la seva bellesa

Més res mai haure estat a pardalet

Jo fui un errant potser un pardal

Retorn a la seva terra

Me jo  sabré qui han de arrivat millor temps per la llírica

O ptser en altra vida un pardal

Vivint seva belleza darrera les vents del principat

 

 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario